There's nothing like us - I don't know yet, kapitel 5

Previously: "Nej.. Hon var bara rädd så jag höll om henne."
"Bara? Hände inget mer?"
"Varenda gång jag höll om henne så slog hjärtat lite fortare. Men som sagt, ingenting hände."
"Åå jo, något hände al right", sa Fredo. 
"Vad snackar du om?"
"Du vet vad detta betyder va?", sa Fredo.
"Nej, vadå?"
"Cris är ute från the friend-zone."

Justin's POV
 
"Vadå ute från the friend-zone? Hon är i the friend-zone."
"Kan du förklara varför ditt hjärta började slå fortare då?", frågade Fredo. 
"Ööö... Filmen var läskig."
"Haha nice try, i aint buying it."
"Fredo, seriöst. Jag gillar inte Cris, du vet hur länge vi har varit vänner."
"Kan du berätta varför ni inte var ihop då?"
"För att vi är vänner."
"Nej, inte bara därför."
"Menar du för att jag var ihop med Selena?"
"Kom igen, det finns kemi mellan er. Ni är jättefina tillsammans."
"Tänk om det förstår vår vänskap?"
"Men tänk om det funkar och det är det bästa som ni båda varit med om..?"
Han hade en poäng.
 
"Okej, men tänk om hon inte ens känner likadant..?"
"Du får helt enkelt ta reda på det..", sa Fredo. 
 
Nej.. Jag gillar inte Cris. Jag tror bara att jag gör det, men jag gör inte det. Jag ska helt enkelt glömma detta. 
 
Cristabels POV
 
"Jag vet inte vad som hände.. Det kändes.. Konstigt."
"På ett bra sätt eller ett dåligt sätt?", frågade min bästa vän Chanel.
"Dåligt.. Jag vet inte.. Ett bra.."
Chanel satte sig till rätta i min säng med popcornen i hennes knä.
"Okej.. Gillar du honom?", sa hon med en glad röst. Jag märkte att hon var exalterad över detta. Hon är precis som min mamma, vill se mig och Justin tillsammans. 
"Nej.. Jag tror inte det. Jag har inte gjort det förr.."
"Jaa, men nu hade ni ett moment ju!!"
"Jag vet inte.. Det kanske inte ens var något, men jag kände hans hjärta slå fortare när han höll om mig."
"VARFÖR HAR DU INTE SAGT DET? OH MY GOOOOOOD!!", skrek Chanel och hoppade upp och ner. "Han gillar dig, for sure!"
"Va? Hur vet du det?"
"Hans hjärta slog fortare, när han höll om dig. Måste jag tänka åt dig eller?"
"Filmer var kanske läskig?"
"Nej, det var den inte."
"Du har inte ens sett den..", sa jag och skrattade.
"Det spelar ingen roll! Han höll ju om dig!"
"Men det var ju för att jag var rädd.."
"Okej, vem valde filmen eller föreslog att ni skulle kolla på en skräckfilm..?", frågade hon.
Jag svarade inte, utan var tyst. Jag förstod vad hon menade.
"Det var han, eller hur?"
Jag nickade.
"Okej, han gillllaaaarrr diiiigggg!!!!", nu började hon springa runt rummet och skrika det. När hon lugnade ner sig satte hon sig på sängen igen. "Lyssna Cris, när en kille väljer en skräckfilm är det för att han ska hålla om tjejen när hon blir rädd. Basic knowledge.. Men vad kände du då?"
"Jag vet inte.. Det var väl.. Intressant."
"Kom igen, svara bara på min fråga."
"Chan, jag vet verkligen inte."
Hon gav mig en blick.
"Okej.. När vi satt där, så tänkte jag varför vi inte gör det varenda dag, 24/7.."
"Oh Sweet Lord... Du gillar honom.."
"Nej.."
"Jooooo!!!! OH MY GOD, NI KOMMER ATT BLI ETT PAR. SHIT.."
 
Nej.. Jag kan inte gilla Justin, det kommer bara att förståra vår vänskap. Och han gillar inte mig heller. Jag ska glömma detta. Mina tankar avbröts av att jag fick ett sms. 
 
"Hej Cris, det är en award show imorgon. Wanna be my date? Visste inte vem jag skulle med, så varför inte min bästa vän? Jag kommer och hämtar dig klockan 8, va klar då. Xx", läste jag högt.
 
"SVARA JA NU! SVARA JA CRIS, SÄG JA TILL JUSTIN."
"Herregud, du måste verkligen chilla."
"Vet du vad, jag får din mobil", sa Chanel och tog min mobil.
 
"Hej Justin, visst kan vi gå tillsammans! Längtar redan. Xx", lästa Chanel högt och tryckte skicka. 
"Varför gjorde du så för?!?!", utbrast jag.
"Varför inte? Vill du inte gå eller..?"
"Joo.."
"Mm dåså, tyst då", sa Chanel och skrattade.
"OH MY GOD, VI MÅSTE HITTA DIN FINASTE KLÄNNING!!", sa Chanel och drog med mig till min walk-in closet. 
 
Great, för imorgon kommer inte alls bli pinsamt..

Lite längre kapitel.. Tror jag haha. Kommentera :)

Kommentarer
Postat av: parya

Älskaaaaaar din novell

2013-02-03 @ 12:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback