There's nothing like us - A new feeling, kapitel 4

Previously: "Så, Justin. Du och Cris.. Är det någonting på gång där eller? Ni är väldigt nära och hon är en väldigt fin och rar tjej", fortsatte Scooter. 
Jag brast ut i skratt. "Vänta, är ni seriösa?"
"Jaa.."
"Nej, alltså vi är bara vänner inget annat. Glöm dessutom inte att jag precis har gjort slut med min tjej. Bara för några timmar sen."
"Nej, alltså vi menar inte så. Men vi har alltid sett att ni har kemi mellan er."
"Nej, det är inget sånt mellan oss.."
"Är du säker på det?", frågade Fredo med en seriös röst. 
"Nja.."

5 månader senare, Cristabels POV
 
Idag hade jag och Justin våra traditionella fredagskväll med film och snacks.
"Justin, kan du vara snäll och välja ett program att kolla på eller?"
"Det finns ju inget bra!"
"Popcornen är snart klara och jag har redan tagit fram all snacks, det är bara att välja program."
 
"Pop star Selena Gomez sågs nyligen promenera ute, med en ny foxy kille. Kan det vara hennes nya beau? Vad känner stjärnan Justin Bieber om det? Det var inte så länge sen Jelena splittrades och Justin tillägnade en låt till dåvarande flickvän, Gomez."
 
Jag såg Justin rycka till och ändra kanal fort. 
"Fortfarande ett känsligt ämne?", frågade jag Justin.
"Nej då, har glömt henne helt och hållet. Men hatar bara när de pratar om oss fortfarande."
"Är du säker, Justin?"
"100 procent, Cris. Ska vi skita i ett program och kolla på någon film?"
"Aa visst, m-.."
"Jag vill kolla på en ny film som precis har kommit ut. Texas chainsaw eller något sånt", sa Justin. 
"Nej, ingen skräckis! Justin, du vet att jag är rädd för skräckisar."
"Kom igeeeeen, Cris."
"Justin, nej."
"Du behöver inte vara rädd, jag skyddar dig", sa Justin och blinkade. 
"Du tror du är så charmig va?"
"Jag har charmat halva jordens befolkning", sa Justin och skrattade.
"Hahaha, okej då vi kollar väl på den. Men om den blir för läskig, ändrar vi!"
 
Justins POV

Vi har kommit in i halva filmen och helt plötsligt kommer det en läskig scen. Jag såg Cris rycka till och gömma sina ögon. Jag la min arm runt henne och kramade om henne. Helt plötsligt slog hjärtat lite fortare. Vad fan..? hann jag tänka innan hennes röst avbröt mina tankar.
 
"Är det över?", sa hon med en rädd röst.
"Nej, fortsätt blunda.."
"Justin.. Jag är rädd.."
"Det är lugnt, jag sa ju att jag skyddar dig. Det är över nu, by the way."
"Säker...?"
"Jaa, din fegis. Du kan kolla nu."
Cris satte sig riktigt. "Ha ha ha, det är inte kul." 
"Jag driver med dig bara Crisie."
Helt plötsligt kom en blodig scen och Cris slängde sig på min bröstkorg och gömde sig. Jag la min hand över hennes ansikte så hon inte skulle se den äckliga scenen. 
"Du måste chilla lite Cris", sa jag och skrattade. 
"Justin?", hörde jag Fredo bakom oss. Vi satte oss direkt till rätta och försökte vara diskreta. Detta har aldrig hänt förr. 
"Jassåååå... Vad händer här då..?", sa Fredo och blinkade mot oss. 
"Jag var rädd och Justin gömde mig..", sa Cris. "Jag ska ändå hem nu", sa Cris och skyndade sig till hallen. "Vi ses!", skrek hon innan hon smällde dörren efter sig.
 
Cristabels POV

Vad hände precis? Vad var det där med att hålla om mig... Jag skickade iväg ett sms till min bästa vän Chanel "vi måste prata..ASAP"
 
Justins POV
"Okej, vad var det där?", frågade Fredo.
"Jag har ingen som helst aning.."
"Hände något innan jag kom?"
"Nej.. Hon var bara rädd så jag höll om henne."
"Bara? Hände inget mer?"
"Varenda gång jag höll om henne så slog hjärtat lite fortare. Men som sagt, ingenting hände."
"Åå jo, något hände al right", sa Fredo. 
"Vad snackar du om?"
"Du vet vad detta betyder va?", sa Fredo.
"Nej, vadå?"
"Cris är ute från the friend-zone."

Ni tänker säkert att grejer händer för fort osv, men oroa er inte. Jag har en plan :) 
Om ni vill göra länkbyte, så är det bara att kommentera :)
Förhoppningsvis, så har jag en ny design snart. Denna är bara tillfällig. Kommentera :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback