There's nothing like us - He's ruining my life, kapitel 7

Previously: "Justin, är detta din flickvän?"
"Detta är Cristabel, min absolut bästa vän sen vi var små", svarade Justin på en tredje person innan vi bara gick förbi alla och in till showen. 
 
"Jag måste prata med dig sen", viskade Justin i mitt öra.
"Om v-.."
"God kväll, mr Bieber. Jag ska visa er till ert bord, var vänlig följ med här. 
Jävla kypare som avbröt oss. Vad ska han prata med mig om?

 
Justins POV
 

Jävla kypare som avbröt Cris när hon skulle prata. Varenda gång jag ville prata med henne så avbröt någon oss. Något fan, eller någon som ville komma upp och prata om mitt nya album. Jag har inga problem med det, men jag ville verkligen prata med henne. Jag tog upp min mobil och tog fram min och Fredos sms konversation.
 
"Jag vet inte om jag verkligen ska säga något, Fredo. Jag tror inte det är dags än. Jag vill inte förstöra hennes kväll."
 
"Kom igen Justin, det är bäst om du gör det. Hon kan inte bli sur på dig."
 
"Nej, jag kan inte göra så. Någon annan får göra det."
 
"Nej, den personen som känner henne bäst sa att du borde göra det. Så kom igen, man up och gör det!"
 
"Fine, men om hon hatar mig är det ditt fel."
 
"Jag tar hand om det då, kom igen.
 
"Fine, jag messar dig sen."

Okej, hur ska jag berätta detta för henne? Jag vill inte förstöra denna fina kväll, med en sån nyhet. Jag kanske inte borde göra det och hon får se själv. Eller... 
 
Cristabels POV
 
Vad skulle Justin berätta för mig? Jag dör snart, jag vill verkligen veta vad han skulle säga. Jag hoppas på ett speciellt ämne (tror jag) men, det är säkert inte det. Nej, det är det inte. Sluta tänka på det Cris. Det är bara en fas, det är inget annat. Justin är din bästa vän och du är här idag för att stötta honom. Detta är ingen date, okej? Eller, är det...? 
 
"Justin v-.."
"Hej Justin, skulle vi kunna få en bild med dig?", frågade några tjejer.
"Ja visst snyggningar", sa Justin. 
Oh great, vi blir avbrutna igen. 
 
"Justin?"
"Ja, Crissie?"
"Vad t-.."
"Justiiiiinnnnn!!!!!", sa Rihanna och kom fram till Justin.
"Ririiiiii, what's up?"
"Hur är det med dig?", frågade hon.
"Bara bra, själv?"
"Allt är bra. Vem är snyggingen med dig ikväll?", sa Rihanna och blinkade mot Justin. Jag ställde mig upp för att hälsa.
"Det här är Cris, min bästa vän. Cris, det här ä-.."
"Hej Rihanna", sa jag med ett leende och skakade hennes hand.
"Hej Cris", sa hon och log tillbaka. 
Vi stod ett tag och pratade med Rihanna, hon var faktiskt jättesnäll och det slutade med att vi tog varandras nummer och skulle höra av oss till varandra. 
 
"Ska vi gå ut och ta lite luft?", frågade Justin. 
"Visst, jag är ändå varm", sa jag och så gick vi ut. 
 
 
Justins POV
 
Vi har blivit avbrutna hela kvällen, så vi kanske inte blir det där ute. Det är nog dags att berätta för henne. Men jag vill inte förstöra hennes kväll. Jag vill att hon ska komma ihåg denna kvällen på ett bra sätt, inte på det sättet som jag kommer att göra. Vi satte oss ner. It's time..
 
"Crissie, det är en sak jag har velat säga hela kvällen. Men som du har märkt så har vi blivit avbrutna hela tiden."
Hon började skratta. "Visst, vad ska du säga?"
"Ömm.. j-.."
Just då blåste en vind och hon skakade.
"Fryser du?", frågade jag.
"Ja, men jag har ingenting med mig", sa hon och började darra.
"Kom", sa jag och kramade om henne och värmde henne.
"Okej, vad skulle du säga Juju?"
Jag harklade. "Öhh... John."
"Va? Varför nämner du honom?", frågade hon med en hård röst.
"Han släpps imorgon...", sa jag mjukt. 
Hon ställde sig upp. 
"VAA?!"
"Crissie, ta det lugnt. De ska släppa honom imorgon."
"VARFÖR? HAN SKA SITTA INNE 10 ÅR TILL. VARFÖR SLÄPPER DE HONOM EFTER EN SÅ KORT TID?"
Jag ställde mig upp. "Jag vet inte, verkligen. Men jag fick reda på det idag och jag vill inte förstöra din kväll. Men kände mig tvungen att berätta för dig, annars hade det kommit som en chock."
"Herregud... Oh my God.. Herregud... Jag kan inte andas.."
"Cris, ta det lugnt. Ta djupa andetag", sa jag och kramade henne. "Allt kommer att gå bra, du kan sova hos mig imorgon för att inte träffa på honom." 
Hon kramade tillbaka. "Lovar du?"
"Ja, Crissie. Stanna hur länge du vill, du vet att jag inte har ett problem med det."
"Tack Juju. Älskar dig, världens bästa vän", sa hon medan hon fortfarande kramade mig.
Mitt hjärta började bulta fort som fan när hon sa de två orden, hoppas hon inte märkte det.
"Älskar dig med", sa jag. 
 
Mer än vad du vet.. Okej, detta är ingenting som jag tror att jag känner men inte gör egentligen. Jag gör det. Fan, detta kommer att förstöra vår vänskap.. Fan Justin, kan du inte kontrollera ditt hjärta någon gång? 
 
"Cris..?"
"Mmm?"
"Jag..."

Kanske lite tråkigt kapitel, men men haha.
Vem är John? Hmm..
Vad tänkte Justin säga? Kika in på bloggen tills nästa kapitel :) Får jag många kommentarer, ska jag lägga ut ett till kapitel idag! Kommentera på :) 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Meeer!! Grymt bra!

2013-02-07 @ 21:31:16
URL: http://hanzenpanzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback