There's nothing like us - What's going to happen tonight?, kapitel 6

Previously: "Hej Cris, det är en award show imorgon. Wanna be my date? Visste inte vem jag skulle med, så varför inte min bästa vän? Jag kommer och hämtar dig klockan 8, va klar då. Xx", läste jag högt.
 
"SVARA JA NU! SVARA JA CRIS, SÄG JA TILL JUSTIN."
"Herregud, du måste verkligen chilla."
"Vet du vad, jag får din mobil", sa Chanel och tog min mobil.
 
"Hej Justin, visst kan vi gå tillsammans! Längtar redan. Xx", lästa Chanel högt och tryckte skicka. 
"Varför gjorde du så för?!?!", utbrast jag.
"Varför inte? Vill du inte gå eller..?"
"Joo.."
"Mm dåså, tyst då", sa Chanel och skrattade.
"OH MY GOD, VI MÅSTE HITTA DIN FINASTE KLÄNNING!!", sa Chanel och drog med mig till min walk-in closet. 
 
Great, för imorgon kommer inte alls bli pinsamt..

Cristabels POV, nästa dag
 
"Chan vänta.."
"Vadå?!", utbrast Chanel medan hon letade igenom hela min garderob. Vi hade inte hittat en klänning än.
"Det kommer att bli för pinsamt om vi går tillsammans."
"Nej, varför då?"
"För att han gick alltid med Selena på award shows.."
"Jaaa... Vad försöker du komma fram till?"
"Selena var hans tjej.."
"Så du tror att alla kommer att tro att du är hans tjej?", sa Chanel.
"Ja och det kommer bara bli för pinsamt ikväll."
"Nej, det kommer det inte. Tro mig."
 
Efter ungefär 5 minuter orkade jag inte leta mer efter en klänning så jag satte mig ner och började med att fixa mitt hår.
 
"Cris... Oh my God, jag hittade den perfekta klänningen.."
"Vilken?", sa jag och ställde mig upp.
"Denna..", sa Chanel och höll upp en klänning som jag glömde att jag ens hade. Har inte ens använt den någon gång..
"Perfekt..", sa jag. Exakt då fick jag ett sms från Justin.
"Är du redo för ikväll? I know I am shawty :)"
 
Justins POV
 
Fredo stannade hos mig för att förbereda mig mentalt.
"Du klarar det, Justin", sa Fredo.
"Jag klarar inte det.."
"Jo, det gör du!"
"Vad ska vi prata om? Hur ska vi stå framför kamerorna? Ska vi hålla hand? VAD SKA VI GÖRA FREDO?!"
"Okej, du behöver lugna ner dig.. Rejält."
"I did not think this through.."
"Tro mig, det kommer att gå bra ikväll."
"Tänk om hon dissar mig och inte vill gå längre?"
"Hon kommer inte att dissa dig. Gå och tvätta ditt ansikte och vakna till."
"Haha kul. Ska gå och äta, vill du ha något?", frågade jag.
"Nej, jag stannar här."
 
Jag gick ner, men jag visste inte vad Fredo gjorde när jag gick ner. Han skickade ett sms till Cris där det stod: "Är du redo för ikväll? I know I am shawty :)" 

Jag gick upp till rummet efter att ha ätit. 
"Okej, dags att ta på mig!"
 
Några timmar senare
 
Jag ställde mig framför spegeln. Japp, jag ser bra ut. Ikväll är det dags för att charma fötterna av Cris. Det blev dags att gå så jag åkte iväg i limousinen till henne. Jag sa till Fredo att stanna hos mig och känna sig som hemma. I'm sure he will.. 
 
Cristabels POV
 
Jag hörde att ringklockan ringde. Fan, han är tidig. 
"Mamma, kan du öppna dörren?"
"I'm on it", hörde jag min mamma säga från nedervåningen.
"Jag tror inte jag är redo, Chan."
"Jo, det är du. Du är jättevacker. Gå och charma honom nu."
"Tack.. Tack för allt, du är verkligen världens bästa."
"Det är lugnt, now gooooo!!!", sa Chanel och puttade ut mig från mitt rum.
Jag gick nerför vår långa trappa och såg Justin stå där. Shit, han såg riktigt bra ut ikväll. Inte för att han inte är det i vanliga fall, men han passar verkligen i kostym. Jag kunde inte hjälpa än att le när jag såg honom och han hade ett stort leende på läpparna han med. Okej.. Detta kanske kommer att bli en bra kväll trots allt. 
 
Justins POV
 
Jag såg bara klänningen innan jag ens såg henne. Nu ser jag hennes långa hår och nu hela henne. Hon var riktigt vacker ikväll, som varenda kväll. Men ikväll... Jag log så mycket när jag såg henne att jag fick ont i munnen. Men när hon log tillbaka hoppade mitt hjärta över ett slag. Eller det kanske var två. Hade man riktigt bra hörsel skulle man kunna höra mina höga hjärtslag.
 
"Woooooow... Du ä-... Du ser helt f-.."
Hon började skratta.
"Du ser helt fantastisk ut.. Jättevacker är du."
"Tack, du ser riktigt bra ut du med."
"Du kommer att stjäla all uppmärksamhet med din skönhet ikväll."
"Åå Justin Bieber, du vet verkligen hur man charmar en tjej ordentligt", sa hon och skrattade.
"Ska vi gå?"
"Ja, visst", sa hon och arm krokade mig. 
 
Vi kom ut till limousinen och jag öppnade dörren för henne. 
"Tack så mycket", sa hon innan hon gick in. 
"Du är verkligen jättevacker ikväll. Eller du är vacker varenda dag jag ser dig, men ikväll.. Du är helt fantastisk."
"Tack Justin, du med", sa hon och log. 
Vi var framme efter ungefär 15 minuter.
"Är du beredd?", sa jag innan jag öppnade bildörren.
"I was born ready, let's do this!", sa hon och log.
Jag öppnade bildörren och bländades av blixterna, men jag var van. Jag höll bildörren och tog fram min hand till Cris. Hon tog min hand och gick ut. Sekunden hon gick ut blev det ett zoo där ute. Jag ledde henne till röda mattan, hand i hand. Jag och hon... Hon och jag.. Hand i hand.. Lalalala
 
Cristabels POV
 
Justins ord ekade i mitt huvud. Du är vacker varenda dag jag ser dig, men ikväll.. Du är helt fantastisk. Jag vet inte varför, men de orden fortsatte att eka i mitt huvud. Shit, nu var vi framme.
 
"Är du beredd?", frågade Justin mig innan han gick ut.
Nej, absolut inte. Jag är inte beredd. Kan vi inte bara åka hem och glömma detta? Vi kan gå och äta lite frozen yoghurt, allt förutom detta.. Tänkte jag, men istället sa jag "I was born ready, let's do this!" och försökte att inte visa att jag var osäker. Han öppnade bildörren och tog fram sin hand mot mig. Shit, jag kommer verkligen att bländas av kamerorna ikväll. När jag gick ut skrek folk och tog fler bilder. Vi gick mot röda mattan, hand i hand. Jag hörde papparazzierna säga:
 
"Justin, vem är tjejen?"
"Justin, kolla till höger!!"
"Titta hit Justin och the mystery girl (som blev mitt namn från och med ikväll)!!"
"Justin, är det din flickvän?"
"Ni är jättefina tillsammans, Justin!"
"Ni ser riktigt fina ut tillsammans, kan man få ett namn?" osv.. 
Jag var verkligen inte van. Vi gick fram till några kameror och blev intervjuade.
 
"Justin, vem är the mystery girl?"
"Om jag sa vem hon vore, så vore hon ju ingen mystery girl.. Eller hur?", sa Justin och skämtade. Jag stod bara jämte honom och log. Vi gick vidare.
 
"Justin, är detta ett sätt att hämnas på Selena?"
"Aboslut inte, jag skulle aldrig utnyttja en tjej på det viset, eller något annat vis för att hämnas på ett ex."
 
"Justin, är detta din flickvän?"
"Detta är Cristabel, min absolut bästa vän sen vi var små", svarade Justin på en tredje person innan vi bara gick förbi alla och in till showen. 
 
"Jag måste prata med dig sen", viskade Justin i mitt öra.
"Om v-.."
"God kväll, mr Bieber. Jag ska visa er till ert bord, var vänlig följ med här. 
Jävla kypare som avbröt oss. Vad ska han prata med mig om?

POV betyder då point of view, vilket betyder att man ser det från den personens sida.
 
Btw, ni tycker säkert att grejer händer för fort mellan Cris och Justin. Men oroa er inte, jag har en plan. Kommentera gärna och sprid bloggen :) 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

MEER! :D

2013-02-04 @ 09:25:37
URL: http://hanzenpanzen.blogg.se
Postat av: Anonym

skitbra! men kan du inte lägga till din blogg på bloglovin? blir mycket enklare att följa den då :D

2013-02-04 @ 19:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback