There's nothing like us - (Not) a blast from the past, kapitel 8

Previously: "Cris, ta det lugnt. Ta djupa andetag", sa jag och kramade henne. "Allt kommer att gå bra, du kan sova hos mig imorgon för att inte träffa på honom." 
Hon kramade tillbaka. "Lovar du?"
"Ja, Crissie. Stanna hur länge du vill, du vet att jag inte har ett problem med det."
"Tack Juju. Älskar dig, världens bästa vän", sa hon medan hon fortfarande kramade mig.
Mitt hjärta började bulta fort som fan när hon sa de två orden, hoppas hon inte märkte det.
"Älskar dig med", sa jag. 
Mer än vad du vet.. Okej, detta är ingenting som jag tror att jag känner men inte gör egentligen. Jag gör det. Fan, detta kommer att förstöra vår vänskap.. Fan Justin, kan du inte kontrollera ditt hjärta någon gång? 
"Cris..?"
"Mmm?"
"Jag..."

Justins POV
 
Jag avbröt min mening. Nej, Justin. Gör det inte. Säg inte det. Säg absolut inte det. Säg inte de orden du skulle säga. Cris avbröt mina tankar.
 
"Du..?", frågade Cris.
"Jag öööhh.. ööööö..", Cris kollade på mig med en förvirrad blick.
"Trött.. Jag är trött.. Ska vi dra oss hemåt?"
"Hahaha mår du bra, Justin? Du verkar nervös", sa Cris. Fan, hon känner mig för bra. 
"Ja, jag mår fint. Ska vi dra?"
"Varför har du så bråttom hem, Justin?", frågade Cris med en förvirrad blick.
"Det är inget, jag lovar."
"Okej, vi drar då", sa Cris och log. Jag log tillbaka och vi skulle precis gå in när vi såg... Nej, ingen chans. Vad gör hon här?
 
Cristabels POV
 
Det verkade som om Justin hade väldigt bråttom hem. Jag frågade honom och han sa att det inte var någonting. Jag sa till honom att vi kunde gå och log mot honom. Han log mot mig med världens finaste leende. Jag ville egentligen inte hem, jag ville fortfarande vara här med Justin. Men, han ville så gärna gå. Så, vi skulle precis gå när hon kom emot oss. 
"No fucking way", hörde jag Justin viska jämte mig. Jag hann inte göra något innan hon kom fram till oss, när jag och Justin var hand i hand, för att han drog i mig.
"Hej Justin.."
"Hej Sel.."
Jag tror inte ens hon märkte att jag stod där. Men precis när jag tänkte det så kollade hon ner och såg våra händer. Jag släppte direkt. 
"Hej, Selena", sa jag och log mot henne. 
"Hej, vad du nu heter hehe", sa hon drygt. 
"Cristabel", sa Justin. 
"Justin, kan vi snacka?"
"Varför? Vi var precis på väg hem."
"Vi? Hem?", frågade Selena med en förvirrad röst.
"Jaa..?", sa Justin. 
"Ska ni båda hem till dig?", sa Selena. 
"Justin, jag går och informerar chauffören att vi ska hem nu."
"Aa okej, jag kommer snart", sa han och log mot mig. Jag skyndade mig in, men jag hörde Justin säga: "Sel, vad vill du?"
 
Justins POV
 
"Sel, vad vill du?", frågade jag henne. 
"Jag hörde nothing like us", sa hon och kom närmare.
"Ja, och?"
"Jag känner detsamma.."
"Det där var minst 6 månader sen, Sel. Jag känner inte detsamma längre. Glöm inte att det var du som gjorde slut med mig.", sa jag. 
"Jag vet, jag vet. Men jag hörde den idag för första gången och jag ångrade mig så mycket."
"Det är för sent, Sel. Du ville aldrig att vi skulle vara tillsammans."
"Varför säger du det?"
"Varför gjorde du slut då?"
"Det funkade inte, Justin."
"Jag skulle kunnat ge upp allting för dig. Exakt allting men du brydde dig inte och nu bryr jag inte mig."
"Säg inte så, boo", sa hon och kom närmare. "Jag vet att du saknar mig", nu var vi riktigt nära varandra.
"Nej", sa jag så bestämt som jag kunde.
"Åå kom igen, Justin. Jag vet att du inte är över mig och jag är inte heller över dig."
"Jag är över dig, Selena." Hon kysste mig men jag drog undan.
"Är du säker på det, boo?", sa hon. 
"Hejdå Selena", sa jag och vände mig om. 
Åå nej..
 
Cristabels POV
 
Jag skulle precis ut för att säga till Justin att bilen är här, när jag såg det. Hon kysste honom. Hon kysste honom. Okej, ta de lugnt Cris. Han gillar inte ens dig, så varför ska han inte kyssa sitt ex? Du gillar inte honom, så varför reagerar du såhär? Men om jag inte gillar honom, varför brast precis mitt hjärta precis..?
 
"Cris..", sa han.
Jag försökte att stärka min röst. "Bilen är här, Justin."
Han kollade bak och gick emot mig. "Kom", sa han och drog med mig. 
 
Jag har aldrig varit i en bil där det är så tyst som det var då. Det var verkligen riktigt pinsamt. Vi satt bara tysta och gjorde inget. Jag kollade ut genom fönstret. Hoppas han inte märker det.
 
"Cris?", sa han.
"Mm."
"Du vet sen vi hade vår fredagskväll sist.."
Herregud, varför tar han upp den kvällen?
"Ja?", sa jag och kollade fortfarande ut genom fönstret. 
"Jag kände.."
"Ja?"
"Mr Bieber, vi är framme", sa chauförren och öppnade min dörr. 
"Tack, Jason", sa Justin. 
Vi var framme vid mitt hus. Jag skulle precis gå ut från bilen när Justin stoppade mig.
"Cris, vi snackar imorgon", sa han och kramade mig hårt och pussade mig på kinden. Han kom riktigt nära munnen. Jag gick bara därifrån. 
 
Först kysser han Selena och sen vill han prata om den kvällen! Vad är det med honom? Jag förstår mig verkligen inte på honom. Allting har blivit så konstigt mellan oss. Jag kanske inte borde träffa honom, förrän denna fasen är över. Jag är riktigt förvirrad just nu, jag vet inte vad som händer. Jag skickade iväg ett sms till Justin.
 
"Justin, vi behöver prata."
"Ja, jag tycker också det. Jag kommer förbi och hämtar dig imorgon vid klockan 3 på eftermiddagen för det är då... Ja du vet. Sen drar vi hem till mig och hittar på något. Sounds good?"
"Ja, det låter bra. Vi ses då."
 
Okej, imorgon är det dags att berätta för Justin att vi får ta en paus från den här vänskapen. 
 
Justins POV
 
Jag skickade iväg ett sms direkt till Fredo "imon gäller det, hoppas hon tar det bra."

Kanske inte så bra kapitel, haha! Men kommentera gärna på! 
Man har ju fortfarande inte fått reda på vem John är och vad han har gjort för att Cris inte vill träffa honom! ;)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snälla kan du inte skriva ett till ikväll?! Vill veta vad som händer' *puppyface*

2013-02-13 @ 21:57:10
Postat av: Liv

Aweoamwkapitel!

2013-02-14 @ 07:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback