There's nothing like us - Today is the day, kapitel 9

Previously: Först kysser han Selena och sen vill han prata om den kvällen! Vad är det med honom? Jag förstår mig verkligen inte på honom. Allting har blivit så konstigt mellan oss. Jag kanske inte borde träffa honom, förrän denna fasen är över. Jag är riktigt förvirrad just nu, jag vet inte vad som händer. Jag skickade iväg ett sms till Justin.
"Justin, vi behöver prata."
"Ja, jag tycker också det. Jag kommer förbi och hämtar dig imorgon vid klockan 3 på eftermiddagen för det är då... Ja du vet. Sen drar vi hem till mig och hittar på något. Sounds good?"
"Ja, det låter bra. Vi ses då."
Okej, imorgon är det dags att berätta för Justin att vi får ta en paus från den här vänskapen. 
Justins POV
Jag skickade iväg ett sms direkt till Fredo "imon gäller det, hoppas hon tar det bra."

Cristabels POV

Jag öppnade mina ögon försiktigt och solen sken in i mina ögon. Jag är så glad att skolan är över i några månader. Jag kollade ut på den fina utsikten från mitt rum. Detta kommer att bli en bra dag, hann jag tänka innan jag faktiskt kom ihåg vad som skulle hända idag.
 
Min bror ska släppas från fängelset och jag ska säga till Justin att jag tycker vi borde ta en paus från vår vänskap. Jag längtade inte till någon av de grejerna idag. Bäst att ta mig upp från sängen och duscha och fixa mig innan Justin kommer för att hämta mig. När jag inte tänkte på det jag ska göra idag, så längtade jag faktiskt till idag. Att spendera en heldag med honom, hemma hos honom. Kanske sitta och äta, kolla på film, mysa lite...
 
NEJ. Nej, Cris. Tänk inte så. Idag ska du ta en paus.. Efter myset. Kanske. Okej, ska jag verkligen göra det..? Ja, det ska jag! Jag måste!! Jag kollade till min mobil och såg ett sms från Justin. Jag öppnade det och han hade skickat en bild på sig själv och skrivit "can't wait for tonight, planned the whole night xx, J". Okej, jag ska så inte göra det. Kolla på hans fina ansikte. Jag skickade ett svar.
 
Justins POV
 
Jag stod och fixade i köket när Fredo kom hem till mig. 
"Vad händer här då? Ska du ha en fest eller? OH M G, AND YOU DIDN'T EVEN INVITE ME?!", skämtade Fredo.
Jag skrattade, "nej, Cris ska spendera en heldag här hos mig."
"En heldag? Varför?", frågade Fredo. "Eller alltså, hon har gjort det förr. Men varför är det så speciellt denna gången?"
"Hennes bror släpps idag, så jag ska göra något speciellt så att hon inte tänker på det."
"Tror du något kommer att hända ikväll eller?", sa Fredo och blinkade mot mig. 
"Jag tror jag ska berätta för henne ikväll.."
"Att du..?"
"Ja", avbröt jag honom. 
"Niiiiiceeee", sa Fredo. 
 
"Nytt meddelande från Crissie" läste jag och började le.
"Can't wait either. see you soon xx, C"
 
"Vad sa hon?", sa Fredo och försökte kolla.
"Inget...", sa jag och började skratta. 
Fredo tog mobilen ifrån mig och läste. 
"Jasså, det verkar som hon inte heller kan vänta tills ikväll", sa Fredo och blinkade. 
 
Han stannade hos mig och hjälpte mig fixa ända tills det var dags att gå och hämta henne. Jag skjutsade hem honom och körde hem till henne. Fan va jag var nervös. Jag väntade utanför hennes hus i min vita ferrari. Hon kom ut och såg så himla vacker ut. Hon log när hon fick syn på mig. Jag fick ont i munnen för att jag log så mycket. 
"Hej, Juju", sa hon.
"Hej där Crissie. Du är jättevacker, måste jag påpeka", sa jag medan jag startade bilen. 
"Tack, du ser inte illa ut du med", sa hon och skrattade. 
 
Vi åkte hem till mig och sysselsatte oss. På kvällen beställde vi pizza och la fram allt från dricka till mat och till snacks och kollade på film i min hemmabio. Det känns som att detta kommer att bli en bra kväll. 
 
Cristabels POV

Detta kommer nog att bli en bra kväll. Vi sitter och äter pizza just nu och har efterrätt och vi kollar på en skräckfilm. Kan det bli mer perfekt? Det kom några läskiga scener och jag gömde mig i Justins famn och han kramade om mig och skymde mina ögon. 
 
Sen kom det där ögonblicket. Det där ögonblicket som kommer att förstöra vår vänskap, men också vara den bästa stunden vi haft tillsammans. Jag kollade upp mot honom och han kollade på mig. Vi kollade i varandras ögon och han...
 
Justins POV
 
Vi satt och åt pizza och nu kollade vi på en skräckfilm. En riktigt läskig. Jag valde den läskigaste för att Cris ska bli rädd och gömma sig i min famn. Haha, hoppas hon inte insåg det. Nu höll jag om henne och hon begravde sitt ansikte i min famn för att det var så läskigt. Planen fungerade. Men nu till sista grejen som jag har planerat. Hoppas det funkar..
 
Hon låg fortfarande i min famn och hon kollade upp på mig. Jag satt redan och tittade på henne. Vi satt så i några sekunder och stirrade in i varandras ögon.
 
"Nej, nu fan får du göra det Justin. Ba gör det. Det är inte så svårt. KYSS HENNE!!!!", tänkte jag. 
 
Jag böjde mig fram och gjorde det. Hon besvarade min kyss (tack gode Gud) och hon satte sig upp medan hon besvarade den. 
 
Jag backade undan. "Om du inte redan har märkt det, så gillar jag dig. Riktigt mycket Cris." 
"Schhh", sa hon och kysste mig igen.
 
Detta är definitivt den bästa dagen vi har haft tillsammans. Jag kunde inte sluta kyssa hennes läppar.

Hoppsan hejsan, här händer det grejer va! Ni tycker kanske att det går lite för fort mellan de va? Det hade jag också tyckt, men jag har en plan om vad som kommer att hända. Nu vill jag ha kommentarer :)
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Awesome

2013-02-14 @ 09:06:34
Postat av: Helin

Grymt

2013-02-14 @ 15:02:36
Postat av: Anonym

Vill läsa nästa nuu

2013-02-14 @ 16:43:16
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2013-02-14 @ 20:35:48
Postat av: Hanna

När kommer nästa?:) (förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer för att dem stressar dig eller något)

2013-02-15 @ 22:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback