There's nothing like us - Heart broken, kapitel 2

Previously: "Justin, jag gör det så mycket. Men jag klarar inte av det bara längre."
"Det var ju lustigt, för jag skulle kunna ge upp allting för dig. Allt som jag kämpade för, bara sådär, in a heartbeat för dig."
"Förlåt..", hon sprang ut med tårar i ögonen. Jag stod kvar i mitt kök. Hur hände detta hända helt plötsligt? På vår 2 årsdag. Hon hann inte ens se middagen som jag fixade till henne. Jag kände mitt hjärta brista i 1000 delar. 

 

Jag gick ut till terassen där vår middag stod och kallnade. Jag vet inte vad som hände. Helt plösligt satt jag på golvet och jämte mig var resten av vår middag, bordet, stolarna osv. Jag brast ut i gråt. Hon krossade mitt hjärta, bara sådär. Inte ens någon varning. Hur har hon mage till det? På vår 2 års dag! Jag hade köpt presenter och fixat en romantisk middag, helt själv. Jag försökte att stoppa tårarna, så jag ba la mig ner och blundande. 
 
Några timmar senare, Cristabel's POV

"Justin?" Var är han..
"Justin? Jag vet att du är här någonstans."
"Justin... Du måste svara förr eller senare, för jag vet att du är här."
"Mmmm..."
"Herregud, vad har hänt, Justin?"
"Oh, you know the usual. Min flickvän krossar mitt hjärta på vår 2 års dag."
"Och det är därför du har förstört hela din terass, eller?"
"Yep, kinda.."
Shit, jag har aldrig sett Justin såhär. Vi har känt varandra riktigt länge och jag har aldrig i hela mitt liv sett honom såhär. 
"Justin, kom nu.."
"Nej Cris, ba låt mig va lite."
"Nej, jag tänker inte lämna dig. Kom, jag fixar någonting att käka."
 
Vi gick in tills hans enorma kök och jag började ta fram ingredienser.
 
"Okej, vill du berätta vad som hände eller?", frågade jag medan jag letade runt i skåpen för att hitta en stekpanna.
"Vem berättade ens för dig?"
"Du vet din söta lilla granne?"
"Ja.."
"Hon ringde och sa att hon var orolig för dig, så jag kom hit så fort jag kunde."
"Du är världens bästa vän, vet du det?"
"Ja, det vet jag", sa jag och skrattade. "Så.. Vad vill du äta?"
"Det jag alltid vill när jag är ledsen.."
"Pannkakor med nutella, coming right up!"
Jag stannade hos Justin några timmar och körde sedan hem.
 
"Cris, är det du?", ropade min mamma från köket.
"Ja, jag är hemma."
"Mår han bra?", sa mamma med en sorgsen röst. Man hörde att hon var ledsen.
"Nej, men jag ska gå till honom imorgon med. Han behöver verkligen en vän just nu."
"Jasså, en vän...", sa mamma lite skämtsamt.
"Haha, ja mamma. En VÄN."
"Berätta nu, varför är du och Justin inte ett par?", sa min mamma och betonade ordet varför. 
"Mamma, vi är vänner och ingenting annat. Han och Selena har precis gjort slut.."
"Jaja, men jag kommer att se er två som ett par innan jag dör", sa mamma och skrattade.
"Det är långt fram tills dess, hoppas inte för mycket mamma. Jag går upp."
"Godnatt, gumman."
 
Justin's POV
 
*Spelar på pianot medan han sjunger*
"Ohhh, I've been thinking, thinking about the past. And I know it wasn't easy, it was all that we knew, yeah. Have you been drinking, to take all the pain away? I wish that I could give you what you deserve to... UGGHH, varför kan jag inte skriva en bra låt?
 
"Ohh, lately I've been thinking, thinking about what we hadAnd I know it was hard, it was all that we knew, yeah. Have you been drinking, to take all the pain away?I wish that I could give you what you deserve."
 
Detta lät ju mycket bättre. Jag testar att ringa henne..
 
 
"Hej, det här är Selena. Jag kan inte svara nu, men lämna ett meddelande så ringer jag upp senare." "SWAAAGGGG" "Hahahaha, Justin slu-.." där tog röstbrevlådan slut. 
 
 
"Hej Selena, det är jag... Justin. Jag vet att du lyssnar på detta just nu. Snälla svara, jag saknar dig redan. Jag vill inte att vi ska göra slut. Jag älsk-.." FAN, JÄVLA IDIOT RÖSTBREVLÅDA. Cris kanske svarar om jag ringer henne.
 
"Hej, det är Cristabel. Jag har inte svarat, obvisouly haha. Men säg vad du vill säga, så ringer jag om jag orkar. Puss."
 
"Cris.. Jag orkar inte längre.. Jag behöver dig.. Kom till mig så fort du kan.."


Jag vet att det inte är så bra än, men det är ju bara andra kapitlet. Den kommer bli bättre, jag lovar. Jag har redan tänkt ut grejer :) Sprid gärna! Puss

Kommentarer
Postat av: Ronja

hahah tack! alltså, ja, jag har testat att göra en design åt någon annan en gång (thebieberheaven.blogg.se) men jag skulle gärna testa igen- om du är intresserad eller något? ;) visst! ett inlägg och sedan i menyn eller endast menyn? kram <3

Svar: jaa, jag är intresserad :) men tar du betalt? hahah :) menar du länkbyte? det spelar faktiskt ingen roll, vi kan ta det direkt i menyn om du vill :) kram <3
Celebrity Noveller

2013-01-31 @ 07:12:16
URL: http://simpleaswords.blogg.se
Postat av: Alicia

Hejsan!
Angående länkbytet, ska jag länka bara i menyn eller ska jag göra ett inlägg också? Kram!

2013-01-31 @ 08:26:24
URL: http://fansofbieber.blogg.se
Postat av: Ronja

hahah oki! än så länge tar jag 0kr betalt- ganska billigt tycker jag ;) lol. haha okej! lägger till dig i menyn :D <3 men angående designen så kan du mejla mig om allting och så kan vi prata om det där? :D

Svar: hahahahahaha! japp, jag mejlar dig nu <3 :) jag lägger till dig i menyn nu, har du lagt till mig eller? kram :)
Celebrity Noveller

2013-01-31 @ 17:36:02
URL: http://simpleaswords.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback